Пабло Лараин подготвя хорър сериала „My Sad Dead“ за Netflix


Наскоро една от най-популярните и използвани платформи за стрийминг Netflix обяви, че ще работят отново с прочутия чилийски режисьор Пабло Лараин (In Her Place, The Count), любимец на международните филмови фестивали. Той е майстор в ангажирането на (често подценявани) актриси за роли на световноизвестни личности, които са оставили забележителна следа в историята на света – и после кинокритиците се надпреварват да славославят изпълненията в Мария, Спенсър, Джаки…
Лараин обича провокациите и новият му проект се очертава точно такъв – хорър мини-поредица My Sad Dead (Mis muertos tristes), адаптация по едноименната история на аржентинската писателка Мариана Енрикес. Заформил се е цял екип сценаристи, начело с авторката, в който са включени Гийермо Калдерон, Анастасия Аязи и самият режисьор – всички те черпят вдъхновение и от други творби на Енрикес: Julie, A Sunny Place For Shady People и Back When We Talked to the Dead.
Ето какво споделят за авторката „Лабиринт“ – българските издатели на книгата ѝ Колко е опасно да пушиш в леглото, с която Енрикес си извоюва място сред финалистите за наградата „Букър“ през 2021 година:
Тя е една от най-ярките звезди на литературния небосклон на Латинска Америка, често е сравнявана с Шърли Джаксън, Хорхе Луис Борхес и Боланьо. Авторка е на четири романа, три сборника с разкази, пътеписи и статии.
За нея Казуо Ишигуро, нобелов лауреат за литература, казва: „Най-вълнуващото откритие в литературата, което съм правил от доста време“.
Очевидно и Пабло Лараин е преценил, че творбите на Мариана Енрикес заслужават внимание – той подготвя начало на снимки за края на месец юни в Буенос Айрес и Сантяго и е събрал актьорски екип, на който може да разчита: Мерседес Моран, Долорес Фонзи, Алехандра Флечнър, Карлос Порталупи, Герман де Силва, Луз Хименес, Каролина Санчес Алварез и др. Ето какво гласи официалният синопсис на Netflix, с който анонсират My Sad Dead:
60-годишната докторка Ема може да вижда и чува мъртвите. Тя ги нарича „присъствия“ и е прекарала целия си живот в опити тази нейна способност да не я свързва със страданието на околните. Племенницата й Джули също може да общува с мъртвите, но по много по-активен и дори сексуален начин и когато тя пристига в дома на Ема, тя не може да продължава да стои настрана. Едно уж семейно събиране се превръща постепенно в поредица от събития, които променят равновесието между света на живите и обиталището на мъртвите, и скоро целият квартал вече чува гласове от отвъдното. Границите между живота, смъртта и страстта се размиват и Ема ще бъде принудена да осмисли миналото си, да реши проблемите с дъщеря си и с духовете, които така и не е имала сила да пусне, за да си отидат…
Лараин е ясен и категоричен по отношение на написаното от Енрикес и споделя, че написаното от нея е изключително визуално, блестящо и „винаги опасно“. Именно обикновеният, „домашен“ ужас вдъхновява неговата работа, филмовите и телевизионните адаптации, по които работи:
Благодарен съм на Netflix за възможността да творя с този екип от хора, на които се възхищавам и които без съмнение ще направят всичко възможно, за да реализираме този проект за мини-поредица по най-добрия начин.
Не ни остава нищо друго, освен да добавим, че ще очакваме още новини по темата My Sad Dead, както и визуално доказателство, че Лараин отново е на снимачната площадка.